07 november 2011

Zo 06-11 Dag 1 No Impact, niet shoppen!

Nou vandaag was de eerste dag, niets kopen behalve eten.
Nou omdat het een zondag was was dat geen probleem.
Dus dag 1 overwonnen!! (nu nog 6 dagen volhouden)

Ook vandaag voorbereid op dag 2, raak geen prullenbak aan.
Tja dat wordt een probleem vrees ik....maar goed vandaag
moest je dus alles in zakken doen zodat je ziet hoeveel je weg gooit.

Ow mijn god wat een hoop, en ow my wat verbruiken we veel
natuur onvriendelijke producten....!

Voorbeeld
Mijn cappuccino komt uit zakjes die je bij gekookt water doet, die dan weer per 10 verpakt zitten in een doosje (maar wat is nou een goede vervanger ? Ik lust geen gewone koffie, krijg ik koppijn van)
Mijn kinderen eten liefst popcorn als lekkers maar i.p.v. gepofte gewone mais gebruiken wij die zakjes voor in de magnetron, dat is en plastic en papier.
De champignons en de Tomaten zit een plasticje omheen, dit kan ook zonder!
Kailey's flesjes worden gevuld met water uit een pak, kan het water ook gewoon voorkoken.

Maar er zijn ook een paar dingen die ik niet kan/wil veranderen.
Kailey gebruikt gewone luiers, die wasbare vind ik niks.
Oma is hier op bezoek, en gebruik ook daarvan de gewone, wasbare vind ik onhygiënisch en de andere oplossing zie ik nog niet zo zitten, en die leveren ze ook niet nog deze week.

Hobby'en mag dat dan wel? Mmmm weet het niet. Er komt natuurlijk papier afval af...?!?
Ik heb eigenlijk geen flauw idee of het mag....
Ach haken mag zoiezo, daar heb ik geen afval van ;-)

Och en zo dat zijn maar voorbeelden, ik kom er vast nog veel meer tegen.
I'l keep you posted!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten