28 maart 2013

Op aanvraag ;-) Hoe maak je een tekst digi !

Ik heb een vraag gehad om eens te plaatsen hoe je zelf
je teksten maakt en hoe je ze dan vervolgens af print.

Nou haha ik ben de beroerdste niet, dus bij deze....

Hoop dat ik het duidelijk uit leg,
zo moet...je mag me altijd alles vragen :-)

Ik werk met psp X3, hier is een trial voor 30 dagen voor te downloaden.
Hierna kost hij helaas wel geld ;-)

Je gaat naar Bestand - Nieuw en zorgt dat als hetzelfde staat als hier:


Dan heb je als het goed is dit :

Zo heb je lekker veel ruimte om te werken en dat vind ik ideaal!

Dan zorg je dat allebei je kleuren op zwart staan,
we beginnen met de simpelste kleur ;-)
Dan gaan we een font kiezen, we gaan kiezen voor Arial,
die staat er standaard in ;-)

Je gaat is naar het A tekentje in de balk :

Dan verschijnt er boven aan als het goed is dit :


Allemaal een hoop bla bla wij gaan nu alleen voor Lettertype en Lettergroote.
Zet de Lettertype op Arial en de grote op 48.

Nu klik je in de nieuwe afbeelding die we aan het begin gemaakt hebben,
je ziet dan dit een zwart streepje knipperen.
Type nu maar eens het woordje,

Fijne Paasdagen

(als het van het venster verdwijnt een beetje geen probleem,
beweeg over je tekst in het midden tot dit tekentje 
staat ergens over de 2de a heen.
En je kan dan je tekst verslepen.

Nu heb je dus je eigen tekst gemaakt.....



Je kan hem opslaan door naar bestand te gaan en dan opslaan als:

Kies deze instellingen en geef een naam


Mijn volgende blog berichtje zal gaan over het zelf printen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten