13 mei 2013

Weer eens een proect gehaakt (Met tutorial)

Ik ben van de week weer eens aan de haak geslagen,
eerst deze van de week omdat ik hem zo lief vond!
Manlief zag er uiteraard weer niet echt een uil in,
maar ja haha dat zijn we gewoon dat hij t niet ziet....
Je vind het patroon van het uitlje hier


En omdat we een weekeindje in Zeeland zaten me haakspullen maar meegenomen.
En dit is het resultaat, en ik moet zeggen, ik vind het super en staat hier op tafel te pronken.
Misschien dat ik het lintje nog verander, of het kant...dat weet ik niet...





















De onderzetters zijn na een patroon gevonden op een blog.
Het potje heb ik zelf verzonnen en als vorm een groot ovarit potje.
Hoe ik dat gedaan heb, wel zo :

R1 . Haak een ketting met losse tot je rondom bent (je moet het eind aantal door 4 kunnen delen voor het mooiste resultaat.Liever iets te strak, het rekt nog wel uit. Sluit met een Halve Vaste

R2 . Haak 2 losse (1e stokje) en daarna in elke losse 1 stokje rondkom. Sluit met een Halve Vaste in de 2e losse van het begin van de ronde

R3 . Haak 2 losse en in dezelfde steek nog 3 stokjes. *sla 3 steken over en haak in de volgende 4 stokjes* herhaal tot je rond bent en sluit met een HV

R4 . Herhaal R3 tot je boven aan bent net onder de schuine rand van het olvarit potje.

R5 . Als je bij de schuine kant bent doe je als volgt.2 Losse, haak in de zelfde steek nog 2 stokjes.*Sla 3 steken over en haak in de volgende 3 stokjes* Herhaal dit tot je rond bent en sluit met een HV.

R6 . Herhaal R5.

R7 . Haak een randje vaste als afwerking.

En dan kan je hem nog versieren naar smaak natuurlijk ;-)
Hier heb ik in de laatste ronde van R4 een stukje kant/lint door de openingen gehaald en er een bedeltje, knoop en 2 kaaltjes aan gehangen.

Ik hoop dat jullie mijn uitleg duidelijk vonden, en er veel plezier aan hebben :-)

XxX

1 opmerking: